Uncategorized

نکات مهم برای مراقبت از پوست چرب

نوع پوست چرب دقیقاً همانگونه که نامیده می‌شود، به نظر می‌رسد؛ یعنی چربی اضافی روی صورت ظاهری براق یا چرب ایجاد می‌کند. اگر مراقبت از پوست چرب را جدی نگیرید، منافذ آن مسدود و بزرگ می‌شوند.

در نتیجه، سلول‌های مرده ی پوست روی آن تجمع می‌کنند. جوش سرسیاه، جوش قرمز التهابی و انواع دیگر آکنه در این نوع پوست شایع است. در این مقاله 5 راهکار برای مراقبت از پوست چرب را به شما ارائه می دهیم.

پاک نگه داشتن دائم پوست
برای کنترل چربی‌های اضافی روی پوست بهتر است که 2 تا 3 مرتبه در روز پوست صورت را شستشو دهید. حتماً از شوینده های فومی یا ژلی و بدون چربی (Oil-Free) استفاده کنید.

بهتر است از محصولاتی که حاوی “سالیسیلیک اسید، روغن درخت چای، زردچوبه و عسل” هستند، استفاده کنید.

از ماسک و اسکراب استفاده کنید
در هفته 1 تا 2 بار لایه برداری از پوست‌های مرده و آلودگی‌ها برای کنترل چربی پوست اهمیت زیادی دارد، فقط مراقب باشید پوست خود را خیلی با فشار اسکراب نکنید.

بعد از لایه‌برداری، استفاده‌ از ماسک صورت میتواند کمک به سزایی در سلامت پوست شما داشته باشد مخصوصاً اگه از ماسک‌های خاک رس کائولین یا روغن چوب صندل استفاده کنید.

روزانه از تونر استفاده کنید
استفاده روزانه از تونر باعث از بین رفتن چربی اضافی و آلودگی‌های روی پوست میشود.

می توانید از گلاب به عنوان یه تونر طبیعی خیلی خوب استفاده کنید. اگر از محصولات غیر خانگی استفاده میکنید مراقب باشید که حتماً محصولات بدون الکل باشند.

از مرطوب کننده غافل نشید
بر‌خلاف باور عمومی، پوست‌های چرب نیازمند رطوبت و آبرسانی هستند. از دست رفتن رطوبت پوست منجر به این میشود که غدد چربی برای جبران، چربی بیشتری تولید کنن. پس اگه پوستی چرب دارید، از یک مرطوب کننده‌ی Oil-Free استفاده کنید.

همیشه ضدآفتاب بزنید
عدم استفاده از ضد‌آفتاب منجر به ایجاد لکه‌های قهوه‌ای، تیره شدن و همچنین ایجاد کک مک روی پوست میشود. پس به هیچ‌وجه استفاده از ضد‌آفتاب رو کنار نذارید.

از مصرف فست فود پرهیز کنید، آب زیاد مصرف کنید و حداقل روزی یک عدد میوه رو در رژیم غذاییتون بگنجانید تا بتوانید چربی روی پوستتان را همیشه تنظیم نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *